WI-FI в метро, як це працює?
Останнім часом, Wi-Fi став однією з невід'ємних потреб сучасного суспільства, тому пропонуємо Вам розібратися, як і за допомогою яких технологій, він функціонує в важкодоступних місцях - наприклад, в метрополітені.
Розгортання WI-FI в метро - нетипове завдання. Для отримання Інтернету на станції метро, можна просто опустити кабель з поверхні, здійснивши необхідні монтажні роботи. Але, слід зазначити, що основну частину свого часу пасажири знаходяться в русі по бетонованих тунелях, що є однією з найбільш несприятливих умов для бездротового зв'язку. Вирішення цієї проблеми полягає у використанні радіоканалу між базовими станціями в тунелі і головними вагонами поїзда. Ця система куди економічніша і надійніша, ніж випромінюючий кабель. На станціях метрополітену встановлюються серверні стійки, від яких кабель тягнеться до розташованих на відстані приблизно 450 метрів один від одного базових станцій в тунелі. Паралельно з оптичним кабелем розміщується кабель електроживлення від підстанції. Під час проходження в метро, плавникові антени-роутери, що розміщені на крайніх вагонах складу, плавно переходять від однієї станції в перегоні до іншої, що дає можливість не створювати розриву в мережі. При цьому використовується пропріетарний радіо протокол від виробника базових станцій, який працює в діапазоні 5 ГГц і WI-FI роутери. Між двома головними вагонами поїзда прокладається кабель по всій довжині складу, а у всіх вагонах розміщена своя точка доступу. У старих поїздах номерних серій вона розташована в торці вагонів, а в нових - під стельовою панеллю. Система реалізується таким чином, що якщо від складу відчепити один з головних вагонів, то другий все одно забезпечить поїзд інтернетом, оскільки фактично, склад розділений на дві частини і кожна є незалежною мережею. До того ж, вагони можна відчіплювати і переставляти між складами, ніякого додаткового налаштування обладнання після з'єднання роз'ємів не потрібно. Щодо безпеки, то і в вагонах і в тунелях усі ящики з обладнанням оснащуються капсулами з порошком, які в разі нагрівання вибухають і гасять пожежу спеціальною сумішшю. Прокладка волоконно-оптичного кабелю в тунелі, а також безпосередньо в вагонах відбувається в нічний час, за 1 зміну можна підключити близько 2-3 км. тунелю, а на оснащення поїзда бригадою з восьми чоловік потрібно близько 12 годин. Кожен поїзд підключається до мережі на швидкості до 100 Мбіт/сек. при загальній пропускній здатності в 20 Гбіт/сек.
Про Wi-Fi в метро вже йдуть розмови в Лос-Анджелесі, але, варто відзначити, що мова йде тільки про роутери на станціях, але не в тунелях. Подібні мережі вже працюють в Торонто, Лондоні.