RU | UA

+38 (067) 355-53-23

+38 (073) 355-53-23

+38 (095) 355-53-23

+38 (044) 355-53-23

Сучасні тенденції операторського бізнесу

У наш час часто зустрічаються випадки, коли одяг, який давно вийшов з моди, стає новим трендом. Щось подібне є і в операторському бізнесі. Коли один оператор запускає нову послугу, всі інші оператори швидко підхоплюють цю хвилю і запускають її у себе. Буває і так, що послуга, яка давно була забута і не приносила ніякого доходу, стає стратегічно важливою річчю.

Для прикладу можна взяти послугу multiroom. Дана система є невід'ємною частиною розумного будинку. Вона дозволяє управляти функцією IPTV на декількох пристроях одночасно в рамках квартири абонента. При цьому він повинен мати кількість set-top-box'ів, що дорівнює кількості телевізорів. З послугою multiroom абонент може почати перегляд фільму на одному телевізорі і додивитися його на іншому. Або записати передачу і пізніше переглянути її на телевізорі або планшеті. Це, безсумнівно, зручно, але чи затребувано це?

Як правило, оператор підключає один телевізор і один комп'ютер до мережі, а до недавнього часу за використання функції Wi-Fi доводилося доплачувати окремо, оскільки вона не входила в стандартний пакет послуг. Сьогодні вже є цікаві пропозиції, де в стандартному наборі обладнання є Wi-fi роутер, але кількість підключених телевізорів залишилося колишнім через необхідність установки додаткових STB. У нинішніх умовах жорсткої конкуренції, оператор фактично віддає абоненту STB даром, при цьому витрати на закупівлю всіх абонентських пристроїв бере на себе, але при цьому підвищуючи ціни на послуги, що надаються. Тут і з'являється цілий ряд питань. Чи буде затребуваний multiroom? Скільки готовий платити за неї абонент і як швидко вона окупиться?

Коли оператор намагається не відставати від своїх конкурентів (Чому у конкурента є, а у нас ні? Що подумає абонент?), Він менше часу приділяє таким важливим речам як економічні розрахунки, прогнозування та побудова бізнес-моделі. Може виявитися, що для абонента дана послуга є привабливою, але він не готовий за неї платити. Залишається тільки боротися за лояльність абонента. Але ціна цієї боротьби може виявитися занадто велика, враховуючи дуже маленьку частку абонентської бази.

Припустимо, абонент платить за multiroom 15 гривень в місяць і має намір додатково підключити два телевізори. Для цього, оператор повинен встановити абоненту дві додаткові приставки. Середня вартість однієї приставки 80$. А тепер нескладно розрахувати період окупності. Він складе більше десяти років, навіть якщо не враховувати те, що STB постійно удосконалюються і вимагають заміни кожні 2-4 роки.

Ще один приклад. Зараз популярно дивитися безкоштовний онлайн кінотеатр на екрані свого телевізора. Дана послуга безпосередньо конкурує з аналогічними платними послугами від операторів, наприклад таких як «відео за запитом». Фактично, це призводить до просування конкурентів за рахунок зменшення доходу від просування своїх послуг. Виникає питання: Навіщо? Все заради тієї ж лояльності? Абонент може користуватися безкоштовними сервісами на комп'ютері або мобільних пристроях, але дозволяти конкуренту виходити на ще один пристрій - досить небезпечна тенденція.

За останнє десятиліття популярність multiroom'а помітно впала. Інтернет і локальна мережа надають більш легкий спосіб отримання і розподілу аудіо чи відео. Так що ж, час multiroom добігає кінця? Не зовсім. З урахуванням популярності інтернету і мобільних телефонів оператори намагаються максимально захопити увагу абонентів на цих пристроях! Для цього необхідно створювати екосистему, в якій абоненту буде комфортно отримувати послуги на всіх його пристроях. Домогтися цього можна шляхом інтеграції OTT-сервісів.

Схожі статті

21
02
17
Докладний огляд рефлектометра Grandway FHO3000 D26 від лабораторії «Технології Мереж»

Дана стаття містить детальний опис Рефлектометра GRANDWAY FHO3000 D26

16
11
16
Схема розведення витої пари

На даний момент існує два типи розводки витої пари: T568A і T568B, вони однакові, якщо не використовується друга і третя пари. Різниця між ними в тому, що зелена і помаранчева пари в них знаходяться на місці один одного. Схеми розроблені таким чином, щоб звести до мінімуму взаємні наведення в парах...

04
04
16
Оптичні бокси. Особливості, характеристики, застосування

Невід'ємною складовою серед компонентів волоконно-оптичної мережі є оптичні бокси. У даній темі розглянемо характеристики, особливості та недоліки декількох моделей.